Kamp en Carnival - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Kim Bink - WaarBenJij.nu Kamp en Carnival - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Kim Bink - WaarBenJij.nu

Kamp en Carnival

Door: kimbink91

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 April 2012 | Jamaica, Mandeville

Zo. Ik moet even denken waar ik moet beginnen. Vorige week was namelijk een week van heel hard werken. Niet dus.

Dinsdag was de opening van het kamp. Naturlijk begonnen we met de devotion. Liedjes zingen voor god, over god en bijbelverhalen. Daarna zijn we spelletjes gaan doen om elkaar goed te leren kennen.
In de middag hebben we patois class gehad. Ik heb veel opgeschreven omdat de taal voor mij echt niet te begrijpen is. haha.

na sah = niet waar
mi lick ya = ik sla je.
cooyah = kijk nou..

Zoals je ziet, niet heel erg logisch allemaal haha.

Woendag hebben we op het kamp workshops gehad met de kinderen. Persoonlijke hygiene, Thank you card en sports.
De kinderen hebben veel plezier gehad.

Hierna zijn we doorgegaan naar aligator pond. Waar de naam vandaan komt, geen flauw idee geen krokodil gezien, maar wel heerlijk gegeten. Garnalen en festivals. Festival is een fingerfood dat ze hier ongeveer bij iedere maaltijd eten. Ik wil het recept hier nog van hebben want die dingen zijn echt lekker.

Vrijdag hebben we dirty day gehad! Man wat was dat hard werken. Echt hard werken! we hebben heel het speelveld van een school opgeknapt. Een speelhuisje gebouwd, goals geschilderd en een verspringveld moeten graven om het vervolgens weer te vullen met zand. Iedereen was gebroken aan het eind van de dag en er was zeker resultaat te zien.

Na de dirtyday in de public bus naar Kingston gegaan om dit weekend de summercarnival te vieren.
Zaterdag overdag naar het bob marley house geweest dit was erg interessant en ben veel over bob marley en de rastafari cultuur te weten gekomen. S avonds chinees en italiaans gegeten. Erg lekker! eindelijk geen kip en rijst!

Zondag hadden we de zomercarnaval. Het regende, hard, heel erg hard. Maar het was gaaf! een `marchingband´ voorop waar je u tegenzegt als het om show gaat. Wat een mafkezen, het was net dansen met instrumenten in de handen. Al speelde de blazers niet, volgens mij waren die instrumenten voor de show haha. Maar de drummers waren goed. Eindelijk eens iemand gehoord die een trommel heeft en er WEL op kan spelen. ;-)
Aan het einde van de parade zijn we meegelopen tot we bij het hotel waren. Erg leuk om dit een keer mee te maken.

Vandaag weer een dag muziekles gegeven. Sinds vandaag ben ik niet meer de enige vrijwilliger op mijn school dus hoop ik er ook meer plezier te hebben. We hebben muzieklessen vandaag samen gedaan en dat ging erg leuk. Eens kijken wat we voor volgende week kunnen plannen.

De tijd gaat erg snel en ben nu al mijn laatste dagen aan het volplannen. Wat wil ik nog zien, en wanneer kan ik dit allemaal nog zien.

Mijn roommate is hier nog voor 8 dagen. Misschien dat ze langer in het gastgezin blijft omdat ze nog reistijd heeft maar dat is niet zeker. Ik hoop van wel want alleen in het gast gezin zijn is niks. Dit weekend hebben we een mini geitje gekregen in het gastgezin dus groot feest. Nu dus niet 1 geit om uit te laten maar 2, wat een pret!

Door het kamp heb ik heel de week dit liedje in mijn hoofd gehad en dat is best irritant haha.

http://www.youtube.com/watch?v=GrcvBZ45VDI&feature=related

Nou dit was het weer voor deze keer!





  • 17 April 2012 - 06:04

    Anja:

    Hoi Kim het ziet er feestelijk uit ik geloof wel dat het er een geweldig feest was ook leuke carnavalsjurk en een paar foto s dat je eindelijk aan het werk bent Ha Ha Nog heel veel plezier. X mams

  • 17 April 2012 - 13:40

    6dijk:

    hoi juf kim!
    hoe gaat het met jou?
    met ons heel goed!
    we hopen dat je snel terug komt.
    we missen je namelijk heel erg!
    je ziet er bruin uit op de fotos!
    stuur je snel een berichtje terug?
    gr. 6dijk!!!!!!!!!!

  • 17 April 2012 - 13:52

    Esther:

    Haa meissie,

    Wat gaaf wat jij allemaal meemaakt!
    Maar meid dat liedje.. Ben jij nog wel de Kim die ik ken haha.

    Geniet ervan wijffe en ik zie je snel weer !!

    xxx

  • 17 April 2012 - 17:33

    Kathy:

    Hoi Kim,

    Blijf het leuk vinden om al je belevemissen te lezen. Een supermooie rn leerzame tijd.

    Geniet van de laatste weken.

    Groetjes,

    Kathy

  • 17 April 2012 - 18:28

    Adri:

    hoi Kim,

    leuk liedje :-( ga je weer naar het kinderkoor als je terug komt hihihi.

    En ook weer achter de muziek aan gegaan, het blijft trekken de muziek.

    Veel plezier de laaste weken en blijf genieten en ervaringen op doen.

  • 19 April 2012 - 21:04

    Adri Dt:

    Hallo Kim
    Nog steeds naar je zin begrijp ik, het schiet al op de tijd wordt al korter en korter.
    Hoop dat je alles nog kunt doen waarvoor je gegaan bent.
    Je leert daar wel heel veel in korte tijd, deze ervaring nemen ze nooit meer af.
    Geniet en werk maar lekker, nog veel plezier daar.

    Lieve groet
    Leen & Adri

  • 22 April 2012 - 18:32

    Mariëlle:

    Hoi Kim,

    Wij vinden het allmaal heel leuk om te lezen over jouw belevenissen.Dde foto's zijn ook veelzeggend. Je liedje, dat vonden onze kinderen ook erg bijzonder. Een hele andere wereld dus dan die bij ons. Nog even genieten daar zou ik zeggen. Wij hebben nu lekker vakantie. Na de vakantie (va 7 mei) is het op de Bunders cultuurweek. Op 14 mei gaan we op schoolreis en op 15 mei is het sportdag. We zien er naar uit om je weer in de klas te zien.

    groetjes

    Mariëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jamaica, Mandeville

Jamaica (muziekproject)

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2012

alweer een tijdje in Nederland

30 April 2012

dolfijnen!!!

23 April 2012

Krokodillen!

17 April 2012

Kamp en Carnival

10 April 2012

Weer een weekje verder
Kim

Actief sinds 13 Dec. 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 38726

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 04 Mei 2012

Jamaica (muziekproject)

Landen bezocht: