Krokodillen! - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Kim Bink - WaarBenJij.nu Krokodillen! - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Kim Bink - WaarBenJij.nu

Krokodillen!

Door: kimbink91

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 April 2012 | Jamaica, Mandeville

Het weekend is weer voorbij dus het is weer tijd voor een verhaaltje.

Jeetje wat is deze week ontzettend snel gegaan zeg.

Deze week was dus de eerste week van de nieuwe vrijwilliger. Maandag hadden we samen de lessen gegeven en dinsdag kreeg zij haar eigen rooster dat totaal anders is dan de mijne dus ik zie haar erg weinig op mijn werk. Alleen in de pauzes dat is (1 uur van de 4 die ik werk).

In de middagen heb ik veel in Mandeville rond gehangen met de vrijwilligers om sourvernirs te kopen en patties te eten. Patties zijn eigenlijk gewoon pasteitjes met beef, garnalen, kaas of groente. De goedkoopste snack, typisch Jamaicaans en erg lekker.

Op woensdag ben ik met mijn roommate naar het kantoor van projects abroad gegaan om aan te geven hoe het de laatste weken in het gastgezin gaat. Het eten werd namelijk steeds minder. een berg rijst met een heel klein stukje kip en soms een blaadje sla. Er werd ook niet meer tegen ons gepraat en als er iets werd gezegd was het eerder commanderen.

Op donderdag is met het gastgezin gepraat en dit heeft echt geholpen. Ze zijn nu heel erg vriendelijk en we krijgen nu normale hoeveelheden eten en drinken dus dat is erg fijn.

Normaal gesproken gaan we op vrijdag na het werk meteen op weekend travel. Dit keer zijn we pas op zaterdag gegaan dus op vrijdag lekker relaxed gedaan.

Zaterdag ochtend zijn we naar accompong vertrokken. Hier leven de maroons. Mensen die in de middle of nowhere leven. Een eigen "supermarkt" kerk en school. Dit is de enige plek in Jamaica waar deze mensen kunnen leven zonder belasting te betalen enzo. Was erg leuk om een keer te zien.

Hierna zijn we doorgegaan naar Treasure beach. Hier was ik al in mijn eerste weekend geweest maar is een erg mooi strand en niet te ver weg. Omdat we redelijk laat aankwamen zijn we vrijwel meteen gaan eten bij Jack Sprat. Heerlijk een pizza eten bij zonsondergang. Living the goodlife.
S avonds hebben we met zijn allen op 1 kamer gezellig zitten kletsen.

Vandaag zijn we naar black river geweest. Het water lijkt zwart (vandaar dus de naam) maar als je het water in een flesje doet is het helder. De bodem van deze rivier is zo donker en daardoor lijkt het water dus ook donker. Ook is black river the place to be om krokodillen te zien. Aan het einde van de tour was er een plek waar ze gevonden krokodillen verzorgen. Hier mocht je ook een krokodil vasthouden op mee op de foto te gaan. Erg leuk!

Nog maar ander halve week te gaan hier in Jamaica.

De komende werkweek is mijn laatste volle werkweek en mijn komend weekend is mijn laatste weekend. Wat gaat de tijd toch erg snel.

Oh ennuh mama, doe rustig aan en zorg dat het gat in je hand niet te snel geneest en dichtgroeit, ik wil namelijk erg graag met jou als je een gat in je hand hebt naar de stad;-).

Ik ga proberen veel foto's bij het verhaal te zetten maar internet werkt niet heel hard mee dus misschien moeten jullie daar nog een dagje op wachten.

Ik ga er mee stoppen, en de reacties blijven altijd erg leuk om te lezen!


Doeidoei.

  • 23 April 2012 - 05:00

    Karin En Rinus:

    Hey kimmetje leuke foto,s om te zien. En goed te lezen dat het goed met je gaat. We gaan de verhaaltjes straks nog missen als je weer thuis bent. En stoer hoor de foto met de krokodil breng hem maar mee dan kan je er een tasje van maken ha ha nog veel plezier daar en de gr van ons doei

  • 23 April 2012 - 05:14

    Anja:

    Ja zeg dat is wel iets anders dan met een hond of kat op de foto Het ziet er allemaal mooi en goed uit Misschien nog even een weekje goed werken daar heb je niet zo veel foto s van En sorry Kim met mijn hand gaat het steeds beter zit gelukkig verband om dat gaatje veel plezier nog en geniet er nog van. X de enige echte mams

  • 23 April 2012 - 05:28

    Mariëlle:

    Hoi Kim,

    Dus als je straks terug bent herkennen we je niet meer. Bruin en mager.

    Geniet nog even van je ervaringen.

    groetjes

    Mariëlle

  • 23 April 2012 - 06:05

    Adri:

    Ha die Kim,

    leuk beestje heb je daar vast, weer een bijzonder ervaring rijker. En ja nu nog 1 weekend nog maar ander halve week.
    Wat gaat de tijd snel, blijf genieten en maak er een mooie tijd van de laatse dagen,
    Als je terug komt neem een goede trui mee en een regen pak.

  • 23 April 2012 - 06:38

    Renate Meijland:

    Heeeey Kim!

    Wow gave foto's weer en een leuk verhaal!! Vind het altijd erg leuk om het weekend te beginnen met een verhaaltje uit Jamaica haha. Ben nog steeds erg jaloers op je hoor. Vooral wat het weer betreft... Heel veel plezier nog je laatste anderhalve week en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaaltje.

    Groetjes Stinkie en ook van de rest hier!!

  • 23 April 2012 - 07:49

    Alie:

    Fijn dat ik weer een mooi verhaal van je heb gelezen, mooie foto met jou "schattig vriendje" fijne laatste week en geniet er nog maar van voor je het weet zit je weer in het koude Nederlandje. groetjes Alie

  • 23 April 2012 - 08:25

    Frans:

    WOW , alweer de laatste week, wat gaat dat snell zeg, gelukkig heb je veel mee gemaakt.
    Maar wat een raar gastgezin joh, echt niet normaal, wordt er over gepraat en dan gaat het beter hoe kunnen ze nou raar doen tegen zo'n leuke gezellige meid zoals jij en jee roommate.
    Geniet ervan en laat de krokodillen maar daarooo, haha.
    Toch maar goed dat het gat in de hand van je Ma aan het dicht groeien is, ik denk dat jullie toch wel gezellig samen gaan winkelen. ;)

    Groetjes FB.

  • 23 April 2012 - 09:30

    Denise:

    Hey Kim!
    Echt super gave en mooie foto's heb je gemaakt joh! Geniet nog van je laatste week en ik ben echt jaloers op jou dat je met dolfijnen gaat zwemmen, kei leuk!
    X uit regenachtig rijen

  • 23 April 2012 - 10:02

    Jessica:

    Hey Kimmie,
    Wat een mooi verhaal weer. En wat was de reden dat je gastgezin je minder eten/drinken etc gaf? Raar volk :-) Fijn t lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Hopelijk heb je veel van je doelen waar kunnen maken hoewel ze niet echt mee gewerkt hebben heb ik het idee.. Geniet van de laatse paar dagen en haal eruit wat er in zit!

    Liefs van ons x

  • 23 April 2012 - 16:05

    Ad Oprins:

    Leuke foto,s hoor van de krokodillen
    geniet nog maar van de laatste dagen
    daar in de zon,want hier is het nog best koud.
    Groetjes

  • 23 April 2012 - 16:34

    Adri Dt:

    Hoi Kim
    Goede reis terug je ziet wel de tijd vliegt voorbij.
    op naar het volgende project eerst sjoppen met mama.
    Foei!!

    Lieve groet Leen & Adri

  • 23 April 2012 - 16:50

    Pien:

    heyheyheyheyheyheyhey.
    klinkt enorm gezellig!! super gave foto´s ben stiekem wel een beetje jaloers ;) hahaha was zeker wel leuk dat je vriend ook eens mee op de foto ging? hij is wel wat oud vind je niet?? 11de foto:) hihihi. heb jullie mam nog niet gebeld maar dat doe ik zodra ik terug ben in nl. uuhhmm als ik het nummer nog terug kan vinden.(a). geniet van de laatste weken!!! hebben volgens mij nogal wat bij te praten!!! make sure you enjoy every second off the day ( night)

  • 23 April 2012 - 21:49

    José De Wijs:

    Hallo KIm,

    Ook deze keer heb ik met veel plezier je verslag gelezen en je foto's bekeken.
    Wat fijn dat je toch nog les hebt kunnen geven, daar kwam je tenslotte voor. Ik zou graag eens patties willen eten, ben benieuwd of je aan een recept kunt komen. Ik wens je nog een fijne week in een prachtige omgeving.
    TOI, TOI.

    Groet,

    José

  • 25 April 2012 - 10:24

    Kathy:

    Lieve Kim,

    Geniet van je laatste week, geniet van je leuke verhalen alhoewel sommige dingen niet leuk voor je waren, maar je hebt zoveel leuke dingen meegemaakt echt super.

    Liefs,

    kathy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jamaica, Mandeville

Jamaica (muziekproject)

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2012

alweer een tijdje in Nederland

30 April 2012

dolfijnen!!!

23 April 2012

Krokodillen!

17 April 2012

Kamp en Carnival

10 April 2012

Weer een weekje verder
Kim

Actief sinds 13 Dec. 2011
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 38731

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 04 Mei 2012

Jamaica (muziekproject)

Landen bezocht: